Dag 3, Èze & Monaco

20 maart 2018 - Monte Carlo, Monaco

De eerste nacht in het hotel zit er op. We werden wakker met een mooi zonnetje dat naar binnen scheen.

Vandaag stonden Èze en Monaco op het programma.

Om 10.00 uur vertrokken we met de bus naar Èze. Alleen de weg er naar toe was al prachtig om te zien!!

Eenmaal aangekomen in Èze moesten we nog een stukje naar boven klimmen om van het mooie uitzicht te genieten. Boven op de berg was ook een botanische tuin, vol mooie bloemen en planten.

Na daar even rond te hebben gelopen en foto’s te kunnen maken. Vertrokken we verder met de bus naar Monaco.

In Monaco aan gekomen, hebben we ook weer een flink stuk naar boven moeten klimmen. Dat was het allemaal waard, het uitzicht was prachtig!!

Vanuit daar zijn we door de oude binnenstad gelopen. Daar staat de Kathedraal waar Grace Kelly ligt begraven. In de zelfde Kathedraal hebben we nog even een kaarsje aan gestoken voor alle dierbaren.

Na die te bezichtigd te hebben, hadden we vrije tijd om te lunchen. Om 15.00 uur vertrokken we te voet naar het centrum van Monaco. Zoals de haven en de grote gebouwen.

Het was heel mooi en indrukwekkend om te zien.

Als laatste zijn we met de lift naar boven gegaan om het Casino en Hotel de Paris te bekijken. Helaas werd het hotel opgeknapt en sprak het niet aan om naar binnen te gaan.

Morgen vertrekken we om 09.30 uur naar Cannes.

Kusje, knuffel,

Meike

1. Oma May:
    20 maart 2018
    Prachtig daar dat blijven mooie herinneringen
  2. Peter & Carola:
    20 maart 2018
    Sjiek, dees ervaring nump dich geine meer aaf
    Xxx Papa
  3. Bianca In de Braekt:
    20 maart 2018
    Leuk om te lezen Meike, genieten maar zou ik zeggen 😊